Introduksjon
Markedskommunikasjon som fag eksisterer for å implementere markedsføringsstrategier, som igjen skal realisere virksomhetsstrategier. I kurset integrert markedskommunikasjon skal studenten tilegne seg grunnleggende kunnskap om teori og modeller for å utvikle ferdigheter knyttet til suksessfull planlegging av helhetlige tiltak i markedskommunikasjon. Videre skal studenten ha kunnskap om hvordan effekter kan måles og hvordan påvirkningstiltak skal planlegges.
Kursets innhold
Oversikt over ulike markedskommunikasjonsverktøy, derunder ulike typer reklame og hvordan man på en suksessfull måte kan kombinere disse for å skape effektiv markedskommunikasjon
- Hvordan Integrert Markedskommunikasjon fungerer
- Målgruppevalg
- Målgruppens beslutningsprosesser
- Definering av kommunikasjonsmålgrupper
- Posisjonering
- Utvikling av kommunikasjonsstrategi
- Utvikling av mediestrategi og kanalvalg
- Utfordringer for utforming av budskap
- Budskapsprosessering
- Kreative taktikker
- Kreative løsninger
- Integrering av budskap i ulike kanaler
- Effektmålingsmetoder og analyse