-
Utdrag fra kursbeskrivelse

Sosiale medier og nettverk

Introduksjon

Sosiale medieplattformer har for lengst blitt en del av virksomheters verdikjeder og en «hub» for å forme brukeropplevelser. Men hvordan bør virksomheter tilnærme seg bruk av teknologiene som en arena for verdiskapning, der den sosiale kapitalen styrkes gjennom å koble formål for bruk av sosiale plattformer sammen med forretningsområder og funksjoner? Viktig blir det å forstå hvilke taktiske og strategiske valg som må tas for å utløse gevinster gjennom å kommunisere effektivt og troverdig med den man ønsker å nå.

Kursets innhold

  • Medieutviklingen, forbrukertrender, drivere for endring  
  • Den digitale kundereisen og beslutningsprosessen 
  • Strategisk forankring, organisatoriske forutsetninger
  • Bruksområder for sosiale medieplattformer og nettverk i forretningsdrift og funksjoner 
  • Sosiale medieplattformer, fellestrekk, særtrekk og egenskaper
  • Kanalstrategi, kommunikasjon og medieplanlegging
  • Innholdsmarkedsføring, innholdsproduksjon og fortellerteknikk
  • Medieetikk og dilemmaer
  • Måling av kommunikasjonseffekt

Forbehold

Dette er et utdrag fra den komplette kursbeskrivelsen for kurset. Dersom du er aktiv student på BI, kan du finne de komplette kursbeskrivelsene med informasjon om bl.a. læringsmål, læreprosess, pensum og eksamen på portal.bi.no. Vi tar forbehold om endringer i denne beskrivelsen.