Forskning

Institutt for strategi og entreprenør­skap

Institutt for strategi og entreprenørskap er et ledende innovativt fagmiljø som utvikler og formidler kompetanse på bedrifters forretningsmodeller, utvikling og vekst.

BIs vitenskapelige produksjon er registrert i den nasjonale databasen Cristin (Current Research Information System In Norway).

Publikasjoner

  • Ørjasæter, Nils-Otto; Kvaerner, Kari Jorunn & Støme, Linn Nathalie (2025)
    Value-Based Framework for Evaluating Pre-Commercial Procurement: Case Study of Value-Based Key Performance Indicators
    JMIR Formative Research, 9. Doi: 10.2196/71279
    Vis sammendrag
  • Gaim, Medhanie; Saad, Elie & Nair, Sujith (2025)
    Pathways to a successful startup-corporate partnership
    California Management Review.
  • Benito, Gabriel R G (2025)
    Seen from the Outside: A Commentary on “The Historical Evolution of IB in a Comparative Perspective”
  • Dasi, Ángels; Pedersen, Torben, Tomassen, Sverre & Kvålshaugen, Ragnhild (2025)
    Integration and governance mechanisms: a multilevel analysis of knowledge adoption in MNCs
    Multinational Business Review. Doi: 10.1108/MBR-09-2024-0165
  • Wang, Pengfei & Shi, Yanlin (2025)
    Shoot the moving target: A dynamic perspective on optimal distinctiveness and strategic repositioning
    Journal of Business Research, 189. Doi: 10.1016/j.jbusres.2024.115173
    Vis sammendrag
Vis flere publikasjoner