Forskning

Institutt for strategi og entreprenør­skap

Institutt for strategi og entreprenørskap er et ledende innovativt fagmiljø som utvikler og formidler kompetanse på bedrifters forretningsmodeller, utvikling og vekst.

BIs vitenskapelige produksjon er registrert i den nasjonale databasen NVA (Nasjonalt vitenarkiv).

Publikasjoner

  • Benito, Gabriel R G (2025)
    Seen from the Outside: A Commentary on “The Historical Evolution of IB in a Comparative Perspective”

    The Historical Evolution of International Business: Growth Trajectory of an Academic Field of Study, , s. 383-391. Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-86133-8_20

  • Wang, Pengfei (2025)
    Repositioning, audience churn, and identity ambiguity: The external costs of market repositioning

    Strategic Management Journal, 46(6) , s. 1363-1391. Doi: https://doi.org/10.1002/smj.3698

    Vis sammendrag
  • Grossmann-Hensel, Benjamin; Jarzabkowski, Paula, Kratochvil, Renate, Seidl, David, Spee, Paul & Whittington, Richard (2025)
    Elgar Encyclopedia of Strategy as Practice

    [Encyclopedia]. Edward Elgar Publishing

  • Amdam, Rolv Petter Storvik (2025)
    Commentary on “Bringing It Altogether and Moving Forward”: The History of IB: Some New Questions Regarding the Formative Period

    The Historical Evolution of International Business: Growth Trajectory of an Academic Field of Study, , s. 437-443. Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-86133-8_22

    Vis sammendrag
  • Lombardo, Sebastiano (2025)
    Verdioptimalisering i tidligfasen: teori og empiri fra to norske megaprosjekter

    [Report Research]. Handelshøyskolen BI

    Vis sammendrag
Vis flere publikasjoner