Professor Amir Sasson forteller i denne animasjonsfilmen hvordan man kan bruke kriser og omstillinger i næringslivet til å skape noe nytt.

- Vi er inne i en periode der omstilling og kriser treffer mange selskaper. Dette er ikke nødvendigvis bare negativt. Kriser og omstilling kan også brukes til noe positivt, både for selskapet og for de ansatte, forteller Sasson.

- I krisetider har en rekke selskaper mulighet til å kutte kostnader ganske mye, og til å kvitte seg med ansatte som ikke er produktive. Selskapene har vært vant til å ha mye penger, men i istedenfor å bruke de på innvesteringer når det var gode tider, har det blitt brukt på lønn. Dette kan krisen være med på å endre for selskapet.

Selv for de ansatte som står ovenfor nedskjæringer i bedriften, kan krisen ha noe positivt med seg, mener professoren.

– For ansatte som har hatt en stabil jobb, men som har sovet i timen de siste ti årene og samtidig har gått med en god ide i bakhodet, er dette tiden å gjøre noe med det på.

– Så med andre ord; det er ikke noe vits å henge med hodet her. Her er det bare å gripe muligheten, understreker Amir.

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på