Managing Customer Experience
I dette programmet vil du få en dypere forståelse for hva kundeopplevelser er, og hvordan du kan tilpasse din bedrift for å bedre forme dem – både fysisk og digitalt.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 15
- Pris: 50 200 kr
Hvorfor Managing customer experience?
Håndtering og forbedring av kundeopplevelser er på dagsorden for de fleste fremtidsrettede bedrifter, men hva er det egentlig og hvordan kan du bruke kundeopplevelser til å forbedre oppfatningen av merker, øke kundetilfredshet og drive lønnsomhet?
Målet med dette programmet er å gi deltakerne verktøyene som er nyttige for å fange opp og forstå ulike kundeopplevelser.
Kjernen i denne forståelsen er å forstå ulike interaksjoner; med ansatte, med teknologi og kunder. Hva kundene opplever når de er i kontakt med et firma, det etterlatte inntrykket, må prosesseres for å forbedre og optimalisere kundeopplevelsen. Selve kundeopplevelsen er et flerdimensjonalt fenomen som kan omfatte kognisjon, følelser, atferd, sensoriske og sosiale dimensjoner. Det å bygge på innsikt om kundeopplevelser vil være essensielt for å skape en kundesentrisk organisasjon.
Hvem passer kurset for?
Dette kurset er relevant for markedsførere, kundeansvarlige, kommunikasjonsfolk, forretningsutviklere, selgere, analytikere, strateger, konsulenter, designere og ansatte innen kommunikasjon.
Emneoversikt
Grunnleggende om kundeopplevelser
- Innledning til kundeopplevelser
- Touchpoints og mål
- Kundereiser
- Opplevelseslandskap
- Innovasjoner av kundeopplevelser
Måling av kundeopplevelser
- Måling av kognisjon
- Måling av emosjoner
- Sensoriske opplevelser
- Nevrovitenskap
Den digitale kundeopplevelse
- Kundeopplevelser i en digital kontekst
- Sensoriske opplevelser i en digital kontekst
- Datainteraksjon og design av interaksjoner
- Etiske aspekter
Forelesere
Podkast: Introduksjon til Managing Customer Experience
I denne podkasten kan du høre på foreleserne Anders Gustafsson og Carlos Velasco snakke om kurset, og hva du som student kan forvente.
Praktisk informasjon
-
Dette kurset er på 15 studiepoeng og gjennomføres gjennom to fysiske kursmoduler og fire online moduler på læringsplattformen Insendi.
Vær oppmerksom på at selv om det ikke er obligatorisk oppmøte på alle emner, er det studentens eget ansvar å innhente informasjon gitt i timen som ikke er inkludert på kursets hjemmeside eller annet kursmateriell.
- Dette programmet kan inngå i graden Executive Master of Management.
-
-
Det stilles ingen krav til forkunnskaper ut over opptakskravene.
Grunnleggende engelskkunnskaper anbefales.
-
Studentene evalueres gjennom en prosjektoppgave som teller 60% av totalkarakteren og en individuell eksamen som teller 40%.
Prosjektoppgaven kan skrives individuelt eller i grupper på inntil tre personer. Alle eksamener må bestås for at vitnemål i programmet skal bli tildelt.
Merk man kan skrive eksamen og prosjektoppgaven på både engelsk og norsk.
-
Undervisningsspråket er på norsk/svensk. Engelskspråklige forelesere kan forkomme.
Pensumlitteratur på engelsk forekommer.
Norsk, øvrig skandinavisk og engelsk godtas på eksamen og prosjektoppgave.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
-
Fakturering: Studieavgiften faktureres normalt i etterkant av studiestart. Fakturaen vil du finne under Min faktura inne på studentportalen.
Se Priser ved Handelshøyskolen BI for fullstendig oversikt over gjeldende studieavgifter.
-
Executive Master of Management praktiserer rullerende opptak av studenter på de enkelte programmene så lenge det er kapasitet.