Hvordan kan ledere kommunisere mer effektivt med sine medarbeidere? Førsteamanuensis Gillian Warner-Søderholm har forsket på hva de ansatte foretrekker.

Ledelse utøves gjennom kommunikasjon. Hvordan kan ledere best kommunisere med sine medarbeidere? Førsteamanuensis Gillian Warner-Søderholm har gjennomført en studie for å finne ut hvordan medarbeidere i norske organisasjoner foretrekker at deres ledere kommuniserer. Hun har fått svar fra 800 medarbeidere fra alle deler av Norge.

I seminarserien «Lederens verktøykasse» forteller Warner-Søderholm hvilke typer lederkommunikasjon medarbeiderne i norske virksomheter foretrekker fra sine ledere. Hvordan skiller norske medarbeidere seg fra ansatte i andre land? Finnes det forskjeller i hva slags lederkommunikasjon de ansatte foretrekker i ulike deler av Norge?

Gillian Warner-Søderholm gir deg fem konkrete råd om hvordan du som leder kan kommunisere mer effektivt med dine medarbeidere. Hun gir også eksempler på lederkommunikasjon du helst bør unngå om du ønsker å være på bølgelengde med dine medarbeidere.

Lederens verktøykasse (Leader's toolbox) er en månedlig seminarserie ved Handelshøyskolen BI.

Referanse:

Forskningen er også publsert som artikkel i Magma, Econas tidsskrift for økonomi og ledelse, Ansattes preferanser for ledelseskommunikasjon.

Si din mening:
Send gjerne dine spørsmål og kommentarer til denne artikkelen på E-post til forskning@bi.no. Bruk gjerne kommentarfeltet nedenfor.

Lederens verktøykasse

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på