-
Næringsliv

Snobber og sultekunstnere

31. august 2016

Knut Kolnar

Trender, forbruk og merkevarer endrer seg i et økende tempo. For bedrifter og beslutningstakere er det avgjørende å kunne bygge varige konkurransefortrinn.

Trender, forbruk, merkevarer og media endrer seg i et økende tempo. For bedrifter og beslutningstakere er det helt avgjørende å kunne bygge varige konkurransefortrinn og sterke merkevarer.

Førsteamanuensis Knut Kolnar og høyskolelektor Morten William Knudsen forsker på sammenhengene mellom merkevarer, forbrukerens identitet og kulturen som vi lever i.

- Merkevarebygging må bygge på innsikt både i forbrukeren, den morderne kulturen og i kulturelle og sosiale trender, hevder Kolnar i denne Lederens verktøykasse.

Se del to av forelesningen med Morten William Knudsen her.

Lederens verktøykasse er en seminarserie ved Handelshøyskolen BI. Fri deltakelse.

Du kan også se alle nyheter her.