Lojalitetsprogrammer øker i omfang, men skaper det langsiktige relasjoner, kundeengasjement og lønnsomhet?

Norsk Kundebarometer

Lojalitetsprogrammer øker i omfang, men skaper det langsiktige relasjoner, kundeengasjement og lønnsomhet?

Lojalitetsprogrammer startet for mange år siden med flyselskapenes programmer for kunder som reiste ofte, men snart utvidet det seg til alle typer selskaper som dagligvarebutikker, treningssentre, Nespresso, museer, Tesla og online spillselskaper.

Endring av kanal
Lojalitetsprogrammene slik de var opprinnelig eksisterer fortsatt, men de har endret kanal. I stedet for bruk av plastkort, er de nå i digitale kanaler i form av ulike aktiviteter på sosiale medier.

Det store spørsmålet
Markedsførere fortsetter å bruke mer og mer tid og penger inn i lojalitetsprogrammene sine, men får de den type utbetalinger de forventer i langsiktige relasjoner, kundeengasjement og innvirkning på salg og lønnsomhet? Eller mislykkes de med sine lojalitetsinvesteringer?

Under Norsk Kundebarometer 2017 fortalte Matilda Dorotic hvordan man skal håndtere disse spørsmålene.

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på