Hvordan analysere den virkelige effekten av Big Data og sosiale medier? Førsteamanuensis Matilda Dorotic vil gi ledere verktøy for å forstå deres sanne innvirkning på lønnsomheten.

Lederens verktøykasse: Matilda Dorotic

Diskusjoner om fordeler og muligheter med sosiale medier og stor datautnyttelse blir overvurdert av ledere i dag. Både det populære presse- og akademiske arbeidet gir oppmuntring for ledere til å dykke inn i de nye mulighetene som big data gir. Men lite bevis har blitt gitt til ledere for å tillate dem å vurdere det sanne potensialet og se gjennom all buzz.

  • Hvordan skal man evaluere det sanne potensialet for sosiale mediers bidrag til din bedrift?
  • Hva er de sanne kravene til vellykket Internett av ting og andre store data investeringer?
  • Hva er fallgruvene når de vurderer den virkelige effekten av disse investeringene?

For å måle den virkelige effekten av sosiale medier, må bedrifter:

  • Forstå hvem som poster meldinger til bedriftens konto på sosiale medier
  • Kjenne kundens motiver
  • Følge flere kanaler
  • Forstå hele kundeoppføringen
  • Integrere ulike kundeverdier
  • Forstå kundenes interaksjoner

Få med deg alle rådene fra Matilda Dorotic ved å se hele forelesningen under. Videoen er på engelsk.

Lederens verktøykasse er en serie seminarer på Handelshøyskolen BI som blir holdt hver siste fredag ​​i måneden.

Lederens verktøykasse: Matilda Dorotic

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på