Hvordan analysere den virkelige effekten av Big Data og sosiale medier? Førsteamanuensis Matilda Dorotic vil gi ledere verktøy for å forstå deres sanne innvirkning på lønnsomheten.

Lederens verktøykasse: Matilda Dorotic

Diskusjoner om fordeler og muligheter med sosiale medier og stor datautnyttelse blir overvurdert av ledere i dag. Både det populære presse- og akademiske arbeidet gir oppmuntring for ledere til å dykke inn i de nye mulighetene som big data gir. Men lite bevis har blitt gitt til ledere for å tillate dem å vurdere det sanne potensialet og se gjennom all buzz.

  • Hvordan skal man evaluere det sanne potensialet for sosiale mediers bidrag til din bedrift?
  • Hva er de sanne kravene til vellykket Internett av ting og andre store data investeringer?
  • Hva er fallgruvene når de vurderer den virkelige effekten av disse investeringene?

For å måle den virkelige effekten av sosiale medier, må bedrifter:

  • Forstå hvem som poster meldinger til bedriftens konto på sosiale medier
  • Kjenne kundens motiver
  • Følge flere kanaler
  • Forstå hele kundeoppføringen
  • Integrere ulike kundeverdier
  • Forstå kundenes interaksjoner

Få med deg alle rådene fra Matilda Dorotic ved å se hele forelesningen under. Videoen er på engelsk.

Lederens verktøykasse er en serie seminarer på Handelshøyskolen BI som blir holdt hver siste fredag ​​i måneden.

Lederens verktøykasse: Matilda Dorotic

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på