Hvordan analysere den virkelige effekten av Big Data og sosiale medier? Førsteamanuensis Matilda Dorotic vil gi ledere verktøy for å forstå deres sanne innvirkning på lønnsomheten.
Lederens verktøykasse: Matilda Dorotic
Diskusjoner om fordeler og muligheter med sosiale medier og stor datautnyttelse blir overvurdert av ledere i dag. Både det populære presse- og akademiske arbeidet gir oppmuntring for ledere til å dykke inn i de nye mulighetene som big data gir. Men lite bevis har blitt gitt til ledere for å tillate dem å vurdere det sanne potensialet og se gjennom all buzz.
- Hvordan skal man evaluere det sanne potensialet for sosiale mediers bidrag til din bedrift?
- Hva er de sanne kravene til vellykket Internett av ting og andre store data investeringer?
- Hva er fallgruvene når de vurderer den virkelige effekten av disse investeringene?
For å måle den virkelige effekten av sosiale medier, må bedrifter:
- Forstå hvem som poster meldinger til bedriftens konto på sosiale medier
- Kjenne kundens motiver
- Følge flere kanaler
- Forstå hele kundeoppføringen
- Integrere ulike kundeverdier
- Forstå kundenes interaksjoner
Få med deg alle rådene fra Matilda Dorotic ved å se hele forelesningen under. Videoen er på engelsk.
Lederens verktøykasse er en serie seminarer på Handelshøyskolen BI som blir holdt hver siste fredag i måneden.