Salg er i dramatisk endring. Veletablerte forretningsmodeller, produkter og løsninger står for fall. Hvilke verktøy kan hjelpe ledere når de skal utarbeide nye strategier?

Salg har vært i dramatisk endring de siste årene. Nye prinsipper og spilleregler har medført at veletablerte forretningsmodeller, produkter og løsninger står for fall.

Vi trenger nye verktøy og ny forståelse for å lykkes i en verden i rask endring. Hvilke verktøy kan hjelpe dagens ledere når de skal utarbeide nye strategier? Og hvor mange vet om salget eller kjøpet har hatt verdi for kunden?

Roy Elvegård fra institutt for markedsføring inviterte inn Christian Hofbauer som gjest i sin forelesning. Hofbauer er forfatter, næringslivsleder og BI-Alumni som har vært gjennom en større transformasjon i sin virksomhet Cambi, og sammen deler de erfaringer innen salg og verdiskaping.

I verktøykassen med fokus på salg presenterer de fem essensielle elementer som alle er viktige for et godt salg:

  • Verdiskapende salg
  • Salg som konkurransefortrinn
  • Evolusjon og innovasjon
  • Samarbeid
  • Prestasjonssystemet

For å få med deg hele foredraget kan du se video under.

Lederens verktøykasse er en seminarserie ved Handelshøyskolen BI.

Lederens verktøykasse

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på