Vi gir deg globale trender innen økonomi, markedsføring, strategi, ledelse og teknologi presentert av våre faglige fra Kina og Norge.

BUSINESS TRENDER 2017

Bedriftsledere kan ikke stole på intuisjon

Førsteamanuensis Espen Andersen:

Den globale konkurransen handler ikke lenger bare om å gjøre ting billigere, men mer om å ha de beste medarbeiderne til innovasjon, det beste grunnlaget for digitale eksperimenter, og de beste analytiske modeller for å forstå hva som skjer. Bedriftsledere kan ikke lenger stole på intuisjon, men er nødt til å bygge strategi og forretningsmodeller basert på en dyp forståelse av sine systemer, deres digitale fotavtrykk, og hvordan kunden gjøre bruk av sine produkter og tjenester i en stadig mer sammenkoblet verden.

Brands må appelere til både hjerte og sinn

Professor og Dean Executive Ragnhild Silkoset:

Fremtiden for markedsføring? Du holder den i hånden allerede! Atferdsdata fra smarttelefonen vil gjøre det mulig med personlig interaksjon mellom merkevare og mennesker. Og dette er viktig, fordi fremtidige forbrukere vil spørre: "Er dette helt bra for meg, og er det bra for samfunnet?" Brands som appellerer til både hjertene og sinnene til forbrukerne, vil vinne fremtiden.

Kinas vekst vil fortsette

Professor Wang Xiaozu:

I de siste tiårene har Kina samlet en enorm mengde økonomisk, fysisk og viktigst, menneskelig kapital. Til tross for noen av de nåværende problemene, tror jeg ikke det vil rokke Kinas økonomisk vekst og velstand.

Globalt lederskap blir viktigere

Professor Jan Ketil Arnulf:

Neste år kommer til å sette tunge utfordringer på globale lederegenskaper. Brexit og det amerikanske presidentvalget vil meføre økt usikkerhet i de globale markedene, og muligens proteksjonisme, så din evne til å gjøre globalt lederskap vil være viktigere enn noensinne .

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på