
Kan du stole på A/B-testen din?
tirsdag 22. april 2025 - Tarje Børsum Gaustad
-
BI Business Review
Merkevarebygging i bedriftsmarkedet: relasjoner som konkurransefortrinn
I dagens geopolitiske klima har merkevaren fått en styrket rolle, ikke bare som differensieringsverktøy, men som et tillitssignal i et uoversiktlig landskap.
-
BI Business Review
Slik blir 2025 ifølge BI-ekspertene
Bedre privatøkonomi, vedvarende svak kronekurs, hardere kamp om kundene og krevende tider for ledere. Her er noen av trendene som vil påvirke Norge i 2025.
-
BI Business Review
Slik setter du kunden i sentrum
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer viser hvorfor kundesentriske bedrifter over tid har de mest tilfredse og lojale kundene.
-
BI Business Review
Hvem er fremtidens markedsførere?
Vi har analysert over 20 000 stillingsannonser. Resultatet sier mye om hva slags kompetanse som blir viktig for markedsavdelinger fremover.
-
BI Business Review
Vi må bevare de mest attraktive selskapene
Regjeringen ønsker at Vy skal ta over Flytoget. Samtidig har DNB kjøpt opp Sbanken. Begge beslutningene ser bort fra hva kundene mener er best.
-
BI Business Review
Hva smaker emballasjen?
Form og farge på emballasjen signaliserer hva favorittosten vår smaker – lenge før vi har rukket å ta en eneste bit.
-
BI Business Review
Skriv bedre e-poster – øk omsetningen
Hva slags e-poster får kundene til å klikke? Vi har brukt maskinlæring for å finne ut hvilke grep som gir størst effekt.
-
BI Business Review
Vy + Flytoget = sant?
Politikere og fagbevegelse vil slå sammen Vy og Flytoget. Fra et kundeperspektiv er dette en særdeles dårlig idé.
-
BI Business Review
Tre norske trender innen markedsføring
En studie av landets 700 største bedrifter viser at markedsførerens rolle er i endring.
-
BI Business Review
Fem konkrete tips for å skape engasjement i digitale møter
Utfordrende å holde på seernes oppmerksomhet når ansatte møtes digitalt? Her er oppskriften som gir deg svart belte i digital kommunikasjon!
-
BI Business Review
Ledergrupper uten markedssjef – en varslet utvikling?
Markedssjefens fravær i styrer og ledergrupper er viktig, da den både handler om fagets troverdighet og markedssjefens rolle i viktige forretningsbeslutninger. Men utviklingen i moderne markedsføring gir håp.
-
BI Business Review
Hvordan håndtere priser i krisetider?
I krevende tider er det vanskelig for bedrifter å jobbe med priser.