Handelshøyskolen BI lanserer BI Marketing Magazine, et formidlingsmagasin som presenterer faglig innsikt fra Norges ledende markedsforskningsmiljø.

FORSKNINGSKOMMUNIKASJON: BI Marketing Magazine 2011.

Handelshøyskolen BI er opptatt av å kommunisere resultater av forskning slik at ny faglig innsikt kan tas i bruk i praksis.

Institutt for Markedsføring lanserer nå BI Marketing Magazine 2011, - et magasin på nett og i papir som presenterer ny forskning og faglig innsikt fra Norges ledende fagmiljø for markedsforskning.

Last ned BI Marketing Magazine 2011.

Du kan bestille et skriftlig eksemplar av magasinet ved å sende E-post til forskning@bi.no (så langt opplaget rekker).

Magasinet består av aktulle artikler om følgende temaer: Markedsføring i en digital verden, merkevarer, samfunnsansvar, internasjonal markedsføring og industrielle nettverk.

Smakebiter fra BI Marketing Magazine 2011:

10 råd for å lykkes i sosiale medier

Bedrifter som lykkes i sosiale medier, vil få en konkurransefordel. Cecilie Staude ved BI gir 10 råd for å komme i gang.Les artikkelen her.

Tommelen ned for Facebook

Facebook fortsetter å sprer seg som en farsott verden over, og får stadig nye brukere. Men brukerne er langt fra fornøyd med tjenesten, og gir bunnkarakter for kundetilfredshet. Les artikkelen her

Smale merkevarer utløser kjøpslyst

Hvis vi skal ta med oss sjokolade på tur, tenker vi kjapt på Kvikk-Lunsj. Merkevarer som kjennetegnes av få, men sterke assosiasjoner, presterer bedre enn merkevarer med mange assosiasjoner. Les artikkelen her.

Bedre etikk i butikk

Det er ikke nok å tjene penger. De må tjenes på skikkelig vis. Eksempelets makt og kunnskap er mer effektivt enn tvangsmakt for å styrke etiske verdier i detaljhandelen, viser studie fra BI. Les artikkelen her.

Å selge seg som ”norsk”

Klesprodusenten ”Moods of Norway” kuppet Ski-VM med sine sprelske kreasjoner. Selger de mer fordi de markedsfører seg som norske? Les artikkelen her.

Si din mening:

Send gjerne spørsmål og kommentarer til denne artikkelen på E-post til forskning@bi.no

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på