Institutt for markedsføring
Markedsføring er det fagområdet som er spesielt opptatt av firmaets inntektsside gjennom fokus på omsetning, vekst, innovasjon og lønnsomhet.
Markedsføring er det fagområdet som er spesielt opptatt av firmaets inntektsside gjennom fokus på omsetning, vekst, innovasjon og lønnsomhet.
Institutt for markedsføring ved BI har forskere i den absolutte toppklassen. Dette gjør at våre studenter får tilgang til den nyeste forskningen og fagutviklingen innenfor markedsføring.
Målsettingen er at våre kandidater skal arbeide for de beste bedriftene og kunne kvalifisere til lederstillinger hos disse. Vi etterlever vår målsetning ved å fokusere forskningsbasert undervisning formidlet på en læringseffektiv måte i alle våre programmer.
Administrasjonssjef
Christine Eriksen
E-post: christine.eriksen@bi.no
Administrasjon: +47 46 41 00 30
Handelshøyskolen BI
Nydalsveien 37
0484 Oslo
Sentralbord: +47 46 41 00 00
Institutt for markedsføring er et av Europas største fagmiljøer i markedsføring, med en stab på 49 faglige ansatte. Andelen internasjonale faglige er 50 %. Vi rekrutterer aktivt internasjonalt for å ligge i forskningsfronten. Gjennom dette anstrenger vi oss for å være en attraktiv rådgiver og samarbeidspartner for norske og internasjonale virksomheter.
Forskningen og undervisningen dekker et bredt spekter av ledelsesutfordringer næringslivet møter i dagens markeder, og instituttets faglige publiserer i anerkjente internasjonale vitenskapelige marketing-journaler.
Flere av artiklene er publisert i journaler som inngår i de viktige rangeringene til Financial Times og ABS (Chartered association of business schools). Instituttets forskning har satt store og viktige spor i markedsføringsfaget og i årenes løp har mange av forskningsartiklene blitt klassikere innenfor fagfeltet. I tillegg publiseres det ny forskning fra våre faglige i et høyt tempo.
Kvaliteten på forskningen og undervisningen gjenspeiles også i en rekke priser og utmerkelser instituttets faglige har mottatt gjennom årene.
Forskningen ved institutt for markedsføring skaper løsninger for bedrifter, utvikler teorier, og den har relevans. Dette får vi til gjennom tett samarbeid med en rekke norske og internasjonalt ledende bedrifter og gjennom et stort internasjonalt forskernettverk.
Institutt for markedsføring tilbyr undervisningsprogrammer på alle nivåer:
Bruk gjerne A/B-tester i annonseplattformene for det de er gode til: å optimalisere kampanjer innenfor plattformen.
I dagens geopolitiske klima har merkevaren fått en styrket rolle, ikke bare som differensieringsverktøy, men som et tillitssignal i et uoversiktlig landskap.
I april 2022 hadde Kampanjes podkast «Professoren & praktiker’n» med Lars Olsen og Alf Bendixen premiere. To og et halvt år senere holder duoen fortsatt koken og i dag kan de feire episode nummer…
BI Business Review
Kunstig intelligens bidrar til raskere prosesser, mer presise kampanjer og nye former for kundedialog. Hvorfor er kundene skeptiske?
BI Business Review
Bruk gjerne A/B-tester i annonseplattformene for det de er gode til: å optimalisere kampanjer innenfor plattformen.
BI Business Review
I dagens geopolitiske klima har merkevaren fått en styrket rolle, ikke bare som differensieringsverktøy, men som et tillitssignal i et uoversiktlig landskap.
BI Business Review
Ved inngangen til stortingsvalget, står alle partiene overfor store samfunnsutfordringer: klimaendringer, sosial ulikhet og behovet for økt konkurranseevne. Løsningen ligger ikke i tradisjonell veksttenking.