Peder Inge Furseth
Professor Peder Inge Furseth forsker på ledelse, innovasjonsevne og digital transformasjon, i tillegg til å være underviser ved Handelshøyskolen BI.
Vi utvikler og formidler kunnskap basert på kommunikasjon og kulturelle utfordringer i en bærekraftig fremtid der digitalisering står sentralt. Dette skjer gjennom engasjement med studenter, dialog og samarbeid med partnere.
Kursporteføljen inkluderer to av BIs bachelorstudier: Ledelse av Kreativ Næring og Digital kommunikasjon og markedsføring, samt et av BIs masterstudier: Master of Science in Business Communication. I tillegg tilbyr instituttet programkurs på Master of Science-nivå og ni program på Executive Master of Management.
Instituttet har delt opp sin forskning i følgende sentre: #NORA – The Nordic Alliance for Communication and Management, Senter for kreative næringer, Senter for internett og samfunn og Senter for innovasjon i utdanning.
Silje Engeseth
Administrasjonssjef
E-mail: silje.engeseth@bi.no
Telefon: 464 10 150
Handelshøyskolen BI
Nydalsveien 37
0484 Oslo
Sentralbord: 46 41 00 00
Gjennom forskning og undervisning arbeider instituttets medarbeidere med overordnede problemstillinger og kritisk tenkning i organisasjoner og samfunn, kommunikasjon og kultur.
Undervisnings- og forskningspolitikk, likestilling og globalisering er viktige temaer i både vår forskning og undervisning.
Institutt for kommunikasjon og kultur ved BI Norwegian Business School søker etter talenter til flere 4-årige doktorgradsstipend fra august 2025. Kandidater oppfordres til å foreslå egne…
Her i Norge har Jørgen Smedsrud intervjuet flere av barna som bykser forbi sine jevnaldrende i klasserommet. Man kan bli litt paff av å møte slike barn, sier forskeren og spesialpedagogen.
En annen som deler skepsisen til Blindheim, er Peggy Simcic Brønn. Hun er professor emerita ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved BI.
Professor Peder Inge Furseth forsker på ledelse, innovasjonsevne og digital transformasjon, i tillegg til å være underviser ved Handelshøyskolen BI.
Communication for leaders er et formidlingsmagasin fra Institutt for kommunikasjon og kultur. Magasinet presenterer ny forskning og faglig innsikt fra Norges ledende fagmiljø innen kommunikasjon. Les siste utgave her.
BI Business Review
Løftet var todelt: en produktivitetsrevolusjon for næringslivet og en teknologisk snarvei til å løse menneskehetens store utfordringer. Begge deler viser seg nå å være en illusjon.
BI Business Review
Autentisitet er selve kjernen i et godt omdømme, både som en tydelig egenskap og som en viktig del av hvordan virksomheter blir vurdert.
BI Business Review
Innovasjon Norge bør snarest splittes i to deler.
BI Business Review
Engelsk som konsernspråk er utbredt for organisasjoner som arbeider på tvers av språk. Målet er ofte å forbedre kommunikasjon og samarbeid mellom medarbeidere med ulik språkbakgrunn. Hva skjer når ansatte motsetter seg nye retningslinjer for språk?